Badín 20. februára (TK KBS) Biskupi Slovenska začali ďalšie odborné školenie zamerané na efektívnu mediálnu komunikáciu.
Prvý deň, ktorý sa koná v Dome Xaver v Badíne, je venovaný sociálnym sieťam. Účastníci si vypočuli prednášky o výzvach a možnostiach, ktoré tieto platformy prinášajú pre Cirkev. Lukáš Valach, vedúci marketingového tímu projektu Godzone, povzbudil biskupov k autentickej a priamej komunikácii:

„Ľudia potrebujú počuť pravdu a uvidieť svetlo v chaose sveta sociálnych sietí. Nebojte sa byť samí sebou, komunikujte tak, ako vám je srdcu blízke.“ Zdôraznil tiež, že „sociálne siete sú ďalší kontinent, na ktorý potrebujeme prinášať evanjelium. Ľudia na ňom trávia hodiny a potrebujú nás. Nebojme sa byť priami, osobní a prítomní na viacerých platformách naraz“.
Sociálne siete ako priestor pre evanjelizáciu
Biskupi sa stretli aj s dvomi kňazmi aktívnymi v online priestore, Michalom Irsákom a Miroslavom Hamarčákom (Eastpriest), ktorí sa podelili o svoje skúsenosti s odovzdávaním duchovného odkazu cez sociálne siete. Zdôraznili, že tieto platformy sú hlavným nástrojom na šírenie informácií a evanjelizáciu.

Diskutovalo sa o efektívnej a zodpovednej komunikácii a o tom, ako sa Cirkev môže stať ešte viditeľnejšou a prístupnejšou v online prostredí.
Krízová komunikácia a simulované mediálne výstupy
V piatok sa školenie zameria na krízovú komunikáciu s odborníkmi z Prešovskej univerzity v Prešove. Biskupi budú analyzovať možné krízové situácie a venovať sa simulovaným mediálnym výstupom. Súčasťou programu bude aj diskusia o efektívnych stratégiách zvládania mediálnych kríz a formulovanie odporúčaní pre budúcu komunikáciu Cirkvi v médiách.
Školenie, ktoré pripravila Tlačová kancelária KBS v spolupráci s Televíziou LUX, nadväzuje na podobné podujatie z novembra 2024. Biskupi tak získajú ďalšie praktické nástroje na využívanie médií a sociálnych sietí vo svojej pastoračnej činnosti.