Vatikán 1. marca (VaticanNews) Odhaduje sa, že synoda mala dosah vďaka internetu až na 20 miliónov ľudí. V dôsledku toho bolo obdržaných 110 tisíc synodálnych reflexií. Ako zdôraznil kňaz Jeffrey Segovia, ktorý prezentoval výsledky konzultácií cez internet, mnohí účastníci poukázali na ťažkosti Cirkvi pri komunikácii v nových médiách.
Online synoda bola udalosťou podporovanou Vatikánskym dikastériom pre komunikáciu. Vďaka spolupráci s influencermi sa podarilo osloviť milióny ľudí, napr. cez TikTok, Facebook alebo Instragam. Ako uvádza Segovia, hoci sa Cirkev má stále čo učiť, pokiaľ ide o prítomnosť na sociálnych sieťach, účastníci poukázali na to, že kňazi sú už prítomní vo virtuálnom svete.
„Jednou zo súčasných otázok v Cirkvi je zapojenie sa do sveta nových technológií. Musíme uznať prítomnosť tých, ktorí pôsobia v digitálnych médiách. Za všetkými profilmi, kliknutiami, lajkami sú skutočné osoby. Preto je online synoda snahou Komunikačného dikastéria, ktoré uznáva prítomnosť veriacich v digitálnej kultúre, v sociálnych médiách, ktoré majú svoj vlastný jazyk,” hovorí Segovia. “Je prekvapujúce, že zo 110 tis. 10 % odoslaných odpovedí posielali neveriaci a nekatolíci. Je dobré, že sme im umožnili zúčastniť sa [na konzultáciách] a dali sme im možnosť povedať, čo si myslia a byť vypočutí. Ako sme počuli aj z aktuálnej synody, v digitálnom svete sa signalizujú problémy: že ľudia nie sú počúvaní, klerikalizmus, fakt, že cirkev nepozná jazyk. Ľudia pôsobiaci v digitálnom svete majú často problém komunikovať s Cirkvou.“