Hygienici vydali vyhlášky, podľa ktorých budú fungovať podujatia
P:3, 25. 02. 2022 11:10, DOM
Bratislava 25. februára (TK KBS) Úrad verejného zdravotníctva SR zverejnil vyhlášky, podľa ktorých budú od soboty fungovať prevádzky a hromadné podujatia v režime základ.
- S účinnosťou od soboty 26. februára budú prevádzky maloobchodu a služieb i hromadné podujatia fungovať v režime “základ”. Budú dostupné pre všetkých ľudí bez ohľadu na ich imunitný/očkovací status. Rušia sa režimy OTP, OP a OP+. Znamená to, že na sväté omše budú môcť prísť aj nezaočkovaní ľudia.
- Pre časť prevádzok a pre hromadné podujatia budú stále platiť kapacitné obmedzenia. Vo väčšine prípadov sa rušia.
- Regionálne úrady verejného zdravotníctva môžu vo svojej územnej pôsobnosti stanoviť aj prísnejšie opatrenia, než stanovujú celoslovenské vyhlášky.
Všetky hromadné podujatia budú môcť byť organizované v režime “základ”.
Hromadné podujatia sa budú deliť na dve kategórie:
- Nízko rizikové: podujatia, pri ktorých bude fixné sedenie alebo státie a účastníci budú mať prekryté horné dýchacie cesty respirátorom; maximálna účasť bude 500 osôb alebo 50 % kapacity priestoru (napríklad: divadlo, bohoslužby, kino, viaceré druhy kultúrnych podujatí, diváci na športových podujatiach a pod.)
- Vysoko rizikové: ostatné podujatia, ako aj podujatia konané v prevádzkach verejného stravovania, ktoré nedokážu splniť podmienky pre nízko rizikové podujatia; maximálna účasť bude 50 osôb (napríklad: svadby, kary, oslavy, večierky, plesy, diskotéky a pod.)
Delenie na nízko a vysoko rizikové podujatia sa nebude vzťahovať na cirkevné alebo civilné verzie sobášneho obradu, obrad krstu, a pohrebný obrad (bez kapacitných obmedzení).
Všeobecné pravidlá pre hromadné podujatia:
- ruší sa povinnosť uchovávať zoznam účastníkov podujatí,
- umožniť vstup a pobyt účastníkom len s prekrytými hornými dýchacími cestami,
- pri podujatiach v exteriéri vyhradiť priestor podujatí a vyznačiť vstup a výstup,
- vykonávať častú dezinfekciu priestorov, dotykových plôch, kľučiek, podláh v interiéri a predmetov,
- hygienické zariadenia musia byť vybavené tekutým mydlom a papierovými utierkami,
- zabezpečiť dezinfekciu rúk pri vstupe,
- pri vstupe vyvesiť oznamy o povinnostiach účastníkov (presný zoznam je vo vyhláške v § 3, písm. f),
- pri účasti na podujatí a pri príchode a odchode z priestorov zabezpečiť dodržiavanie rozostupov 2 m medzi osobami (neplatí pre osoby žijúce v spoločnej domácnosti, partnerov, osoby vykonávajúce športovú činnosť, divákov usadených v hľadisku, umelcov, školiteľov a ďalšie osoby, ak vyplýva z účelu hromadného podujatia, že tento rozostup nie je možné dodržať),
- zabezpečiť dostatočné vetranie priestorov,
- organizátor musí byť v každej chvíli schopný preukázať počet osôb aktuálne sa zúčastňujúcich na hromadnom podujatí,
- pokiaľ to kapacita priestorov hromadného podujatia umožňuje, zabezpečiť sedenie divákov v každom druhom rade.
Bohoslužby, cirkevné alebo civilné verzie sobášneho obradu, pohrebné obrady a obrady krstu
- dezinfikovať použité predmety slúžiace účelom obradu,
- v prípade kontaktu rozdávajúceho s ústami veriaceho si musí rozdávajúci zakaždým vydezinfikovať ruky; pri prijímaní „pod obojím“ použiť pri každom prijímajúcom vždy novú lyžičku,
- zakazuje sa používať obrady pitia z jednej nádoby viac ako jednou osobou,
- odstrániť nádoby s vodou.
Zdroje: Úrad verejného zdravotníctva / Vestník
( TK KBS, uvz, ml; pz ) 20220225030 | Upozorniť na chybu v správe |
[naspäť]
| | |