Ružomberok 4. októbra (TK KBS) V priestoroch Univerzitnej knižnice Katolíckej univerzity v Ružomberku bude 5. októbra o 14:00 za účasti autora otvorená výstava grafickej tvorby Jana Meisnera, ktorý po absolvovaní VŠUMPRUM v Prahe, v ateliéri prof. Antonína Strnadela, pôsobil ako výtvarník na voľnej nohe. Otvorenie výstavy sa uskutoční v režime OTP. Súčasťou otvorenia bude aj premietanie krátkych animovaných filmov autora za jeho prítomnosti. Výstavu je možné vidieť do 25. októbra počas otváracích hodín knižnice (pondelok až piatok od 10:00 – 15:00)
Venuje sa prevažne knižnej grafike a ilustrácii. Je autorom viac než päťsto knižných úprav a prebalov, približne dvesto plagátov, mnohých lôg a logotypov i obalov gramofónových platní. V roku 1996 sa presťahoval do Zlína, kde žije dodnes. Stál pri vzniku Univerzity Tomáše Bati, na ktorej aj pedagogicky pôsobil. Bol prvým dekanom Fakulty multimediálnej komunikácie. Od 80. rokov je dvorným grafikom a tvorcom plagátov pre Štúdio L+S. Pre tamojšiu pôdu a priestory štúdia vytvoril vizuálnu identitu nielen u nás, ale aj za hranicami (logo, bulletiny, divadelné plagáty). Vo vlastnom vizuálno-komunikačnom štýle dokázal Meisner prepájať grafický prejav s výtvarnými princípmi maľby, fotografiou, ale i písmom a typografiou. Jeho diela sú syntézou obrazu a písma, znaku a slova, farby a línie, ale i osobitej satiry.
Je autorom filmových plagátov (napr. Dušan Hanák: 322, 1969), ale aj výstavného a divadelného plagátu (Anton Cepka – Šperky, plagát výstavy v Slovenskej národnej galérii, 1978). Nemožno nespomenúť autorov prínos v oblasti knižných obálok a knižnej ilustrácie (napr. J. Bédier: Román o Tristanovi, 1977; A. France: Ostrov tučniakov; G. Durrel: Rózka je mi rodina oba 1985; M. Macourek: Arabela Rumburak, 1987), či dizajn obalov gramofónových platní (séria pre kultúrne podujatia Bratislavská lýra, Bratislavské hudobné slávnosti, Bratislava Jazz Days a i.). Syntéza textu a obrazu je charakteristická aj pre grafické riešenie odborných časopisov z obdobia začiatku 90. rokov (Pulsus, Diagnóza, Chirurgia), ako aj realizované i nerealizované návrhy korporátnych identít. Prejav plný hry, vtipu a pôsobivej farebnosti je príznačný pre ilustrácie do detských a mládežníckych časopisov (Ohník, ABC Pionierov, Zornička, Slniečko, či Věda a technika mládeži), detské omaľovanky (Električka cililing, Mišo Sedmospáč od H. Suchej, Maľovaná príroda, Maľovaná abeceda a ďalšie), ale aj grotesknú, podnes neukončenú sériu autorských novoročeniek.