Vatikán 9. júla (RV) „Dokument o bratstve naďalej prináša ovocie,“ skonštatoval prefekt Kongregácie pre katolícku výchovu kardinál Giuseppe Versaldi po návrate z Abú Zabí, kde v pondelok 5. júla podpísal dohodu o spolupráci s ministerstvom školstva Spojených arabských emirátov. Počas návštevy odovzdal šejkovi Mohammedovi Bin Zayedovi, korunnému princovi Abú Zabí, ocenenie „Muž humanity“, udelené Pápežskou nadáciou Gravissimum Educationis.
Cieľom dohody o spolupráci, ktorú podpísali minister školstva Spojených arabských emirátov Hussain bin Ibrahim Al Hammadi a prefekt Kongregácie pre katolícku výchovu kardinál Giuseppe Versaldi, je podporovať vo svete toleranciu, spolužitie a ľudské bratstvo. Dohoda sa týka katolíckych škôl a vzdelávacích inštitútov v krajine.
„Ide o dôležitý krok, aj keď sa obmedzuje na oblasť vzdelávania a aktivity, ktoré zodpovedajú príslušným ministerstvám,“ uviedol kardinál Versaldi, ktorý v uplynulých dňoch navštívil Abú Zabí v sprievode generálneho tajomníka pápežskej nadácie Gravissimum Educationis Mons. Guy-Réala Thiviergeho a veľvyslanca tejto nadácie Tajeddineho Seifa.
„Konkrétne naši študenti a študenti arabských škôl sa môžu zúčastňovať na seminároch, nadväzovať nové spolupráce, robiť výskumy, navštevovať partnerské inštitúcie na základe spoločných hodnôt s plným rešpektovaním rozdielov. Bez akéhokoľvek prozelytizmu,“ upresnil prefekt Kongregácie pre katolícku výchovu a vzdelávanie v rozhovore pre Vatican News v stredu 7. júla.
„Kráčame, aby sme vyšli z krízy lepší“, uviedol kardinál Versaldi s uspokojením. „Po covidovej mimoriadnej situácii bude našou úlohou zapojiť učiteľov a študentov, aby dohoda plne vstúpila do funkčnosti. Bude nasledovať séria konkrétnych iniciatív vzájomnej kultúrnej výmeny“.
Cieľové princípy podpísanej Rámcovej dohody o spolupráci (Memorandum of Understanding) zhrnul kardinál Versaldi vo svojom prejave pri akte podpisu 5. júla 2021 v Abú Zabí týmito slovami:
„Chcel by som zrekapitulovať princípy: podporovať kultúru stretnutia a bratstva ako základ a cestu spravodlivosti a pokoja; rozbiehať dialóg medzi civilizáciami a podporovať vzdelávanie v prospech celého ľudstva; rozvíjať siete spolupráce na poli školského a univerzitného vzdelávania (výskumné projekty, semináre, vzdelávacie infraštruktúry) v odpovedi na súčasné i budúce výzvy na poli vzdelávania; napomáhať rešpektovanie ľudských práv, integrálnu ekológiu a solidaritu ako cesty k výchovnej aliancii, opravdivej „Výchovnej dohode“, ktorá posilní identitu a rešpektovanie rozdielností medzi kultúrami.“