Bratislava 1. apríla (TK KBS) Vyšlo nové Katolíckych novín. Prinášame ich anotáciu, ktorú spracovala redaktorka Zuzana Artimová. - - -
Najnovšie Katolícke noviny vysvetľujú, prečo je Kvetná nedeľa vstupnou bránou do Veľkého týždňa. Ježiš Kristus vystupuje do Jeruzalema, aby splnil Písmo, aby bol zavesený na drevo kríža – trón, z ktorého bude kraľovať naveky, a tak pritiahne k sebe ľudstvo celej histórie a všetkým ponúkne dar vykúpenia.
Približujú životný príbeh sestry Dárie Miezgovej. Hoci odmalička žila s Bohom, život ju viedol rôznymi cestičkami. Na strednej škole s nadšením vstúpila do komunistickej strany, o pár rokov neskôr zase do rehole. Ani tam sa jej cesta neskončila. Dnes sa venuje rodinám, vzťahom a evanjelizácii v Komunite blahoslavenstiev.
Spomínajú na pápeža Jána Pavla druhého a na jeho vrúcny vzťah k mladým ľuďom. Svedčí o tom množstvo stretnutí a príhovorov počas skoro 27-ročného pontifikátu. Vzájomné puto medzi ním a mladými sa azda najviditeľnejšie prejavilo pri Svetových dňoch mládeže, ktoré založil práve Ján Pavol II. Môžeme povedať, že organizovanie stretnutí mládeže bola skutočne prorocká intuícia.
Predstavujú niektoré slovenské mestá, kde slávenie pobožností krížových ciest v uliciach má už niekoľkoročnú tradíciu, ktorú však tento rok prerušila epidémia koronavírusu.
Pripomínajú si dvesto rokov od narodenia slovenského spisovateľa Andreja Sládkoviča. Zo Sládkovičovho diela Marína sa stala značka. Fenomén. Hoci v čase jej vydania ju viacerí zo spolku Tatrín odsúdili ako príliš „neslovanskú“. Možno mali pravdu – Marína sa dá a možno aj má interpretovať v kontexte doby, v ktorej vznikla; zároveň je však nadčasová a „bezhraničná“.
Rozprávajú sa s psychologičkou Janou Beňuškovou o správaní sa počas epidémie koronavírusu. Pre vírusové ochorenie a jeho dôsledky, ktoré sa spájajú s preventívnymi opatreniami, panuje totiž aj v našej spoločnosti veľmi napätá atmosféra.
V seriáli Pôst s modlitbou a Božím slovom si môžete prečítať úryvok z posynodálnej apoštolskej exhortácie pápeža Františka Christus vivit.
- - -