[verzia pre mobil]
TK KBS

Dnes je štvrtok 13. 03. 2025   Meniny má Vlastimil      Pošlite tip TK KBS [RSS][Email][Mobile][Twitter][Instagram][Threads][Facebook] Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  marec  >>
poutstštpisone
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy
Podcast:
Apple|Spotify

  Sekretariát KBS
Jubilejný rok 2025
Synoda
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež František
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity
Ranné homílie

Ministerka školstva M. Lubyová diskutovala s vedením PF KU o reformách
P:3, 10. 04. 2018 20:00, DOM

Ružomberok 10. apríla (TK KBS/TASR) Pretavenie poznatkov a skúseností pedagógov z praxe do reformného procesu školstva bolo témou utorkového rokovania ministerky školstva, vedy, výskumu a športu Martiny Lubyovej s vedením Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity (PF KU) v Ružomberku. „Konkrétne išlo o zákon o kvalite vo vysokom školstve, ktorý na budúci týždeň predkladáme na legislatívnu radu vlády a novelu zákona o vysokých školách," priblížila Lubyová.

Hovorilo sa tiež o ďalších poznatkoch z praxe, napríklad o skvalitnení prípravy pedagógov na vysokých školách na Slovensku. „Tiež sme sa rozprávali o niektorých problémoch vysokého školstva ako je rozdelenie prostriedkov v rámci komisií, grantových schém a prístupnosť týchto prostriedkov, konkrétne pre pedagogické fakulty," doplnila ministerka.

Ruzomberok, ministerka skolstva

Zo strany pracovníkov fakulty zaznel podľa Lubyovej podnet, aby sa oddelilo hodnotenie vedeckej a pedagogickej činnosti. Pedagogické fakulty totiž často vnímajú ako hendikep, že sú nútené aj do vedeckej činnosti, pričom by sa chceli špecializovať hlavne na učiteľstvo.

Dekana PF KU v Ružomberku Petra Kršku zaujímalo, ako bude smerovaná reforma a aký postoj zastáva ministerstvo školstva k pedagogickým fakultám, ktoré majú v prvom rade vzdelávať kvalitných učiteľov. „Keď sa študentom chceme venovať v otázke pedagogického pôsobenia, zostáva nám na to minimum priestoru. Kritériá sú nastavené tak, že pedagógov pasujú skôr do úloh vedecko-výskumných pracovníkov," podotkol Krška s tým, že pedagógovia by chceli viac pracovať so študentmi a fakulta by mala byť hodnotená na základe kvality absolventa (Zdroj: TASR).

( TK KBS, TASR; ml ) 20180410027   |   Upozorniť na chybu v správe |

[naspäť]