Pri príležitosti sviatku Najsvätejšieho Kristovho Tela a Krvi, sa bude v nedeľu 29.mája 2005 o 10,30 hodine konať na Primaciálnom námestí v Bratislave slávnostná svätá omša.
Vo štvrtok 26. mája slávi Katolícka cirkev Sviatok Najsvätejšieho Kristovho Tela a Krvi (Božie Telo) ako prikázaný sviatok. Pri tejto príležitosti sa v nedeľu 29. mája 2005 o 10,30 hodine na Primaciálnom námestí v Bratislave, uskutoční slávnostná svätá omša. Hlavným celebrantom bude bratislavsko - trnavský diecézny biskup, arcibiskup Mons. Ján Sokol, koncelebrovať bude apoštolský nuncius v SR Mons. Henryk J. Nowacki. Po skončení sv. omše sa Sviatosť Oltárna v slávnostnom sprievode prenesie z Primaciálneho námestia na Námestie SNP do Kostola sv. Jána z Mathy (Trojička), kde sa podujatie ukončí slávnostným požehnaním.
Slávenie sviatku Najsvätejšieho Tela a Krvi, ľudovo nazývaného Božie telo sa spája s významnou tradíciou - veriaci v procesii sprevádzajú Sviatosť Oltárnu ulicami miest a dedín, kde sa liturgický sprievod zastaví pri štyroch oltároch (na štyri svetové strany), ktoré vytvoria rodiny zo zelene, kvetov a domácich devocionálií pred svojimi domami. Na týchto miestach sa koná bohoslužba, verejná poklona a udelenie požehnania Eucharistiou. Deti na znak svojej úcty a lásky k Bohu rozsypávajú na cestu lupene kvetov.
Tento sviatok bol prvýkrát zavedený v roku 1246 v belgickom Liége. Pápež Urban IV. encyklikou Transiturus de hoc mundo v roku 1264 rozšíril slávenie tohto sviatku na celú Cirkev. Pápež Kliment V. na cirkevnom sneme vo Vienne (Francúzsko) tento sviatok opäť potvrdil. Spočiatku sa slávnosť konávala len v chrámoch. Popri sviatku Božieho Tela sa od 17. storočia slávil aj sviatok Predrahej Krvi. Pápež Pius IX. v roku 1849 rozšíril tento sviatok na celú Cirkev a ustanovil, aby sa svätil v prvú júlovú nedeľu. V roku 1914 pápež Pius X. zmenil jeho slávenie na 1. júla. Posledná reforma liturgického kalendára spojila oba sviatky a zaviedla spoločné slávenie Božieho Tela a Krvi, ktoré sa slávi vo štvrtok po sviatku Najsvätejšej Trojice, alebo v nasledujúcu nedeľu. Pápež Ján XXII. upravil slávenie sviatku tak, aby sa slávnosť konala so slávnostným sprievodom, pri ktorom sa má niesť ulicami Sviatosť Oltárna. Omšový a breviárový text k tomuto sviatku zložil sv. Tomáš Akvinský.