[verzia pre mobil]
TK KBS

Dnes je streda 18. 12. 2024   Meniny má Sláva, Slávka      Pošlite tip TK KBS [RSS][Email][Mobile][Twitter][Instagram][Threads][Facebook] Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  december  >>
poutstštpisone
       1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy
Podcast:
Google|Apple|Spotify

  Sekretariát KBS
Konferencie KBS
Synoda
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež František
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity
Ranné homílie

Riaditelia ABÚ v Bratislave a v Košiciach o novinke - projekte ECCLESIA
P:3, 24. 10. 2012 14:35, DOM

Bratislava 24. októbra (TK KBS) - Projekt ECCLESIA má veriacim zjednodušiť prístup k vybaveniu základných dokumentov, ktoré používajú v bežnom živote. Ide o pilotnú fázu, ktorá štartuje na prvých kontaktných miestach v Bratislavskej a Košickej arcidiecéze. TK KBS hovorí o novinke s riaditeľmi Arcibiskupských úradov v Bratislave a v Košiciach Tiborom Hajdu a Jánom Urbanom.

TK KBS: Prečo sa vaša arcidiecéza rozhodla zapojiť do tohto projektu a co si od neho sľubuje?

Tibor Hajdu: „S dôležitými úkonmi, spojenými so životom viery, ako je vysluhovanie a prijímanie sviatostí, je spojený aj administratívny rozmer, ktorý spočíva v registrovaní, vo vydávaní príslušných potvrdení, povolení a iných úkonov administratívneho charakteru. Našou snahou je zjednodušiť v najvyššej možnej miere túto administratívnu stránku života Cirkvi. Technické prostriedky nám v tomto smere môžu výrazne pomôcť. Zároveň však treba podčiarknuť, že celý systém musí byť v súlade s normami Kódexu kánonického práva, preto je možné využívať iba také riešenia, ktorá neprotirečia právnej tradícii Cirkvi. Máme nádej, že projekt, zastrešovaný KBS, do ktorého sa zapájame, prinesie zjednodušenie pre jednotlivých veriacich, ktorí potrebujú nejaký úkon administratívnej povahy a rovnako aj pre kňazov a iné autority, ktorý tieto úkony vykonávajú. Radi by sme dosiahli stav, v ktorom by viac obiehali informácie a dokumenty ako osoby, čiže aby na jednom mieste mohli ľudia vybaviť všetko, čo potrebujú.“

Ján Urban: „Prišla nová ponuka zjednodušiť niektoré administratívne postupy, hlavne pri vybavovaní a vyzdvihovaní dokumentov v listinnej podobe, ktoré pri vysluhovaní sviatostí každý farský úrad potrebuje. Toto má napomôcť k zjednodušeniu a niekedy možno zbytočnému preháňaniu veriacich na rôzne farské úrady, kde prijali sviatosť krstu. Laický veriaci sa nenabehá, kňaz si promptne vyskladá potrebnú dokumentáciu.

TK KBS: Kde nájdu záujemcovia bližšie informácie o tomto projekte v arcidiecéze a kde budú prvé kontaktné miesta?

Tibor Hajdu: „Projekt je práve v skúšobnej prevádzke. Po jej ukončení a vyhodnotení bude nasledovať postupné spustenie systému, o čase, kontaktných miestach a režime ich prevádzky budeme podrobne informovať.“

Ján Urban: „Bližšie informácie majú len zainteresované farnosti, ak sa projekt schváli a prijme, potom sa budú posúvať informácie ďalej do ďalších farností. Nateraz si myslím že je zbytočné informovať všetkých o niečom, čo nie je preverené a otestované že to bude fungovať a že bude prínosom natoľko nakoľko sa očakáva. Prvé kontaktné miesta sú podateľňa Arcibiskupský úrad, Farský úrad sv. Alžbety Košice – Dóm, Farský úrad sv. Mikuláša Prešov, Farský úrad Narodenia Panny Márie Michalove, Farský úrad Sv. rodiny Košice - Furča, Farský úrad sv. Gorazda a spol. Košice – Terasa.“

TK KBS: Vyžiada si to zo strany arcidiecézy nejaké náklady - ak áno, aké?

Tibor Hajdu: „Dlhý čas pri plánovaní projektu sme venovali spoločnému hľadaniu spôsobu, ako udržať náklady čo najnižšie. Podarilo sa nám nájsť riešenie, ktoré nemá nároky na investície do hardvéru a aj ostatné náklady znížiť tak, aby boli prijateľné.“

Ján Urban: „Teraz v tomto testovacom balíku nie. Ak by sme sa rozhodli že do tohto projektu zapojíme ďalšie farností, tak vzniknú náklady na technické vybavenie. Samozrejme všetko záleží aj od toho, či na to Arcibiskupstvo bude mať potrebné zdroje.“

Pripravil: Michal Lipiak

( TK KBS, th, ju; ml ) 20121024040   |   Upozorniť na chybu v správe |

[naspäť]